V New Delhiju, kjer se trenutno odvija letošnji salon Auto Expo se je publiki prvič predstavila povsem nova in resnično kompaktna vitara brezza, ki bo zaenkrat na voljo samo kupcem na območju indijskega podceline. Gre za povsem novo različico modela vitara, ki jo bodo prodajali vzporedno z nam Evropejcem dobro znano vitaro.
Ob prebiranju avtomobilskih tekstov, ki so jih ustvarili drugi, me vedno zabava ugotovitev, da je približno 4,5 metra dolg avtomobil kompakten (še bolj smešna je ugotovitev nekaterih piscev, da je 1,5-tonski avtomobil izredno lahek …), ker imam sam nekoliko drugačen pogled (avtomobili z dolžino do 4,2 metra si še zaslužijo oznako kompakten …) na to zadevo. Z mojimi ugotovitvami se očitno strinjajo tudi indijski uradniki, ki so za razliko od slovenskih, sposobni določiti stopnjo odmerjenega davka tudi na podlagi dolžine avtomobila (v nekaterih državah s še bolj razumnimi uradniki pa plačate davek za uporabo cest na podlagi mase vašega avtomobila …). Zaradi te indijske davčne posebnosti (avtomobili z dolžino od 3401 do 4000 mm so uvrščeni v bolj ugodni davčni razred) so se snovalci novega kompaktnega SUV modela znamke Suzuki Maruti potrudili, da ima takšna 5-vratna vitara približno 18 centimetrov krajšo dolžino karoserije kot nam Slovencem dobro znana 5-vratna vitara.
Tako je nastal resnično kompaktni SUV (dolžina: 3995 mm, širina: 1790 mm, višina: 1640 mm, medosna razdalja: 2500 mm, odmaknjenost karoserije od vozne podlage: 198 mm, dimenzije nameščenih pnevmatik: 215/60 R16), ki bo uporabnikom lahko ponudil tudi osnovnih 328 litrov (VDA norma) prtljažnega prostora v zadku. V primeru tega novega modela, ki je razvit zelo specifično (predvsem za potrebe in okuse kupcev v Indiji, 98 odstotkov sestavnih delov prihaja iz lokalnega okolja), ne gre za kakšen nizkocenovni izdelek, ker bo vitara brezza na voljo kupcem v treh nekoliko različnih različicah (Glamour, Sporty in Urban), ob povezavi s šestimi različnimi paketi opreme (LDi, LDi (O), VDi, VDi (O), ZDi in ZDi+), tudi z vgrajeno opremo, ki po navadi privlači predvsem kupce v Evropi in ZDA.
Že osnovno opremljena vitara brezza LDi bo opremljena s klasičnim električnim paketom ter ročno klimatsko napravo, parom prednjih zračnih blazin ter 'modrozobo' povezavo. Naslednja stopnja (LDi (O)) bo kupcu zagotovila tudi vgradnjo sistemov kot sta ABS in EBD, vse ostale različice bodo lahko dobile tudi vizualno nadgradnjo v obliki 'floating roof' tretmaja, ki bo prinesel črno obarvano strešno konstrukcijo. Med vgrajeno opremo bolje opremljenih različic omenjajo še več zračnih blazin ter tudi elektromagnetno odpiranje prtljažnih vrat. Kupci najbolje opremljene različice ZDi+ bodo dobili še nekaj 'sladkorčkov' (par prednjih projektorskih žarometov v povezavi z dnevnimi LED lučmi, serijska dvobarvna karoserija, hladilni predal na sopotnikovi strani, samodejno klimatsko napravo, navigacijski sistem z vzvratno kamero, bolj zmogljiv 'infotainment' sistem ter razširjen električni paket), ki privlačijo tudi kupce v Sloveniji in drugod.
Pod motornim pokrovom novega modela se skriva preizkušena tehnika. Trenutno edino motorno izbiro predstavlja 1,3-litrski turbodizelski motor iz Fiatove MultiJet družine pogonskih sklopov, ki ga Japonci in Indijci izdelujejo po licenci. V primeru novega SUV suzukija bo pogonski sklop lahko mobiliziral 66 kW (90 KM) pogonske moči pri 4000 motornih vrtljajih v minuti. Žal Indijci ob predstavitvi niso razkrili vseh tehničnih podatkov, niti ni na voljo informacij o možnem izvozu tega SUV modela na ostala tržišča.
Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.
Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.
Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.
Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.
Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:
Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).
Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.
Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.
Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu.
Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.
Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.
Avtohiša Kržišnik, Roman Kržišnik s.p.