V Ženevi še vedno poteka letošnji avtomobilski salon, kjer je s svojimi novostmi navzoč tudi Suzuki. Eno izmed teh novosti predstavlja prototipni kompaktni malček z oznako G70, ki smo ga pod drugačnim imenom (regina concept) spoznali že lani v Tokiu. Tudi drugo Suzukijevo novost predstavlja lanski tokijski debitant, znan kot swift EV hybrid concept, ki se bo Evropejcem predstavil kot swift range extender. Poleg tega so Japonci pokazali swift X-ITE, ki je opremljen z dodatno opremo.
Sedaj je na voljo nekaj več informacij o konceptnem malčku G70, ki po navedbi proizvajalca napoveduje novo generacijo Suzukijevega kompaktnega avtomobila, uvrščenega pod modelom swift. Konceptni suzuki G70 (dolžina: 3550 mm, širina: 1630 mm, višina: 1430 mm, medosna razdalja: 2425 mm) je izredno lahek (masa avtomobila: 730 kg), ker je za približno 100 kilogramov lažji od prvotnega alta, poleg tega pa tudi zelo aerodinamičen, ker Japonci omenjajo za 10 odstotkov izboljšano aerodinamiko ob primerjavi z aktualnimi Suzukijevimi modeli iz evropskega A (mini avtomobili) segmenta.
Ta okoljevarstveno orientirani avtomobil premika povsem običajni bencinski motor z bolj skromno odmerjeno delovno prostornino (800 kubičnih centimetrov), ki so ga Japonci oplemenitili z tehnologijo direktnega vbrizga goriva. Ob tem pa vseeno niso razkrili dejanske zaloge 'konj', ki bi peresno lahkemu G70 zagotovila zelo skromno porabo goriva (l/100 km: 3,1 litra) in zelo nizke emisije CO2 (70 gramov na vsak prevoženi kilometer). Med posebnostmi tega štirisedežnega avtomobila znova omenjajo belo streho ter majhne kamere, ki bi uporabniku pomagale pri vzvratni vožnji. V minimalistično izvedeni notranjosti prevladujejo ovalne linije in zelena barva, ki skupaj z enako karoserijsko barvo opozarja na okoljevarstveni potencial takšnega avtomobila. Njegova nadaljnja usoda bo odvisna od reakcij obiskovalcev.
Drugi Suzukijev prototipni prispevek na temo ekološko usmerjenih avtomobilov je zasnovan na osnovi serijskega swifta, ki ga premika samo elektromotor, ker se vgrajeni bencinski motor, ki deluje kot 'Range Extender' (podaljševalec dometa), ukvarja samo s polnjenjem akumulatorjev, ki omogočajo od 20 do 30 kilometrov akcijskega dosega. Njegova prednost ob primerjavi z aktualnimi hibridi leži v manjši masi avtomobila, ker premore lažji in manjši sklop akumulatorjev, ki jih lahko uporabnik napolni precej hitreje kot pri konvencionalnih hibridih, poleg tega je ta zasnova cenejša za proizvodnjo in posledično tudi za morebitne kupce. Čeprav smo to Suzukijevo novost lahko spoznali že lani v Tokiu so Japonci v Ženevi poskrbeli za novo presenečenje, ker je razstavljeni primerek na sopotnikovi strani brez bočnih vrat ter brez B stebrička.
Kot zadnjo letošnjo ženevsko novost velja omeniti swifta iz serije X-ITE. Gre za različico, ki je opremljena z nekaj več dodatne opreme. To novost so si nemški kupci lahko omislili že v lanskem aprilu. Med posebnostmi tako opremljenih swiftov pa omenjajo črno obarvana lahka platišča s pripadajočim setom pnevmatik v dimenzijah 205/40 R17 ter nov aerodinamični kit komplet. Nekaj pozornosti so namenili tudi notranjosti potniške kabine, ker bo potnike ob vstopu v vozilo pričakala sijoča zaščitna letev iz kovine, nekaj več pa je tudi usnja, vendar ne pri sedežnem oblazinjenju. Namesto tega so nadomestili talne obloge in jih zamenjali s kvalitetnejšimi materiali. Nemške cene za opremo iz paketa X-ITE se začnejo pri 65 evrih (prodajna cena za dve notranji kovinski zaščitni letvi bočnih pragov) in končajo pri 620 evrih ob nakupu 17-palčnih lahkih platišč.
Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.
Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.
Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.
Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.
Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:
Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).
Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.
Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.
Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu.
Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.
Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.
Avtohiša Kržišnik, Roman Kržišnik s.p.